La Fundació Integralia DKV i Solidar s'uneixen per afavorir la integració laboral de les persones amb discapacitat a l'Aragó

Les dues entitats han signat un conveni marc de col·laboració aquest matí a la seu de la fundació a Saragossa.

Aquest matí, l'Asociación de Empresarios Solidarios de Aragón (Solidar) i la Fundació Integralia DKV han signat un conveni marc de col·laboració amb l'objectiu d'afavorir la inserció laboral de les persones amb discapacitat.

Amb aquest acord, ambdues entitats col·laboraran activament per a la consecució dels objectius bàsics següents: fer actuacions conjuntes per afavorir la integració laboral de les persones amb discapacitat a les empreses d'Aragó; i sensibilitzar i donar a conèixer al teixit empresarial les activitats que poden fer a través dels Centres Especials de Treball i les possibilitats de contractació de les persones amb discapacitat.

A més a més, també es pretén realçar i difondre entre els empresaris aragonesos l'Associació Solidar; afavorir la difusió del concepte solidaritat integrada en el Certificat Solidar que emet aquesta associació; i reconèixer la tasca de Fundació Integralia DKV en relació amb la integració laboral de persones amb discapacitat, i també el desenvolupament i la col·laboració amb l'Associació Solidar.

El president i Fundador d'Integralia i CEO de DKV, Josep Santacreu, assegura que «aquesta aliança entre Fundació Integralia DKV i Solidar reforça el compromís amb la inclusió laboral de persones amb discapacitat en empreses d'Aragó. És una sort que hi hagi els Centres Especials d'Ocupació, que representen el 80% de l'ocupació per al col·lectiu de persones amb discapacitat, però el veritable repte és que aquests centres només siguin de trànsit i les empreses compleixin la Llei general de discapacitat més enllà del 2% de quota de reserva”.

Sobre Solidar

Solidar és una associació sense ànim de lucre, fundada per empresaris i professionals, que té com a objectiu afavorir la inserció laboral de les persones amb discapacitat i sensibilitzar el món empresarial i professional sobre les potencialitats d'aquest col·lectiu.

Sobre Fundació Integralia DKV

La Fundació Integralia DKV va néixer per impuls del Dr. Josep Santacreu, conseller delegat de DKV SEGUROS, i com una necessitat de servei d'atenció al client de DKV. En 20 anys s'ha convertit en una organització del tercer sector de la discapacitat que genera impacte social reconegut per Inserta/Fundació ONCE.

La seva missió és la integració sociolaboral de persones amb discapacitat física, orgànica, sensorial i amb problemes de salut mental. Va néixer l'any 2000 amb només 9 empleats i avui dia gestiona 7 centres especials de treball a Madrid, Jerez, Sant Just Desvern, Badajoz, Dénia i Saragossa, i impulsa en aliança projectes a Gijón, Almeria i Terrassa.

Té un equip de 533 persones, 99% amb discapacitat i com a activitat productiva ofereix serveis d'atenció al client contact center, negoci digital, serveis BPO i consultoria. La Fundació Integralia DKV impulsa un programa de cooperació al desenvolupament per transferir coneixement i experiència a entitats socials de la discapacitat connectant-les amb el sector empresarial a Colòmbia, el Perú, l'Índia i Xile. Fins ara, més de 4.000 persones amb discapacitat s'han beneficiat de la Fundació, a través de la formació, acompanyament i treball als seus propis centres o en empreses i organitzacions.

Sobre DKV Activistes de la salut

El març de 2020, DKV va presentar el seu nou posicionament de marca «Activistes de la Salut» en què apel·la directament a la societat a involucrar-se de manera directa en causes com ara la cura del medi ambient, la inclusió de les persones amb discapacitat, l'alimentació saludable, la lluita contra l'obesitat infantil i el benestar de la dona.

A Espanya, DKV està implantat a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares/) i consultoris, on treballen gairebé 2.000 empleats que donen servei a prop de 2 milions de clients.

Per a més informació: http://cat.dkvsalud.com/

Integralia