Neix a Oviedo el Hub de Diversitat Digital de la mà de la Fundació Integralia DKV, l'Ajuntament d'Oviedo i COCEMFE Astúries

Aquest HUB ofereix itineraris formatius i laborals a persones amb discapacitat per superar la bretxa digital d'aquest col·lectiu i millorar-ne l'ocupabilitat en el sector TIC.

El mes d'abril passat ja es va presentar a Gijón el HUB amb Cluster TIC, COCEMFE, FADE i l'Ajuntament de la ciutat.

Aquest matí, la Fundació Integralia DKV i COCEMFE Astúries han presentat en una roda de premsa el projecte HUB de Diversitat Digital d'Oviedo, que ofereix itineraris formatius i laborals adreçats a persones amb discapacitat que vulguin millorar la seva ocupabilitat a través de l'adquisició de competències digitals.

La roda de premsa de presentació ha comptat amb la presència de l'Excm. Sr. Alfredo Canteli, alcalde d'Oviedo; Javier Vega de Seoane, president del Grup DKV i del Consell Assessor de la Fundació Integralia DKV; Cristina González, directora general de la Fundació Integralia DKV, i Mónica Oviedo, presidenta de COCEMFE Astúries.

L'alcalde d'Oviedo, Alfredo Canteli, ha destacat que “per a mi és un orgull, com a alcalde i habitant d'Oviedo, que l'Ajuntament s'adhereixi del HUB de Diversitat Digital de la Fundació DKV Integralia, un projecte que ja ha estat desenvolupat amb èxit en altres municipis asturians i que ara fomentarà les relacions entre el teixit empresarial habitant d'Oviedo i les persones amb discapacitat”.

El president del Grup DKV Seguros, Javier Vega de Seoane, ha remarcat que “els objectius de negoci de les empreses s'han de compassar amb la resposta als reptes socials, i la iniciativa d'aquest HUB respon totalment a aquesta necessitat, a la vegada que es proposa amb ambició generar ocupació i que,d'aquí a uns anys, totes les persones amb discapacitat a Astúries hagin tingut oportunitats de formació i treball davant el canvi tecnològic”.

La Directora General de la Fundació Integralia DKV, Cristina González, ha explicat que “la missió social de la Fundació Integralia és que les persones amb discapacitat tinguin accés al mercat laboral en condicions d'igualtat, i en el context actual la bretxa digital del col·lectiu ho impedeix.”

I ha afegit que “el HUB és un espai d'innovació que, a través de la formació especialitzada i la connexió amb el sector TIC, ofereix a les empreses professionals el que el mercat laboral demanda: experts en ciberseguretat, en testatge d'aplicacions QA, en auditories d'accessibilitat, etc. I això és només gràcies a un esforç compartit pels diferents actors d'aquesta aliança que conforma el HUB: Ajuntaments d'Oviedo i de Gijón, Federación Asturiana de Empresarios – FADE, cambres de comerç, Cluster TIC i el tercer sector social: COCEMFE Astúries”.

Finalment, Mónica Oviedo, presidenta de COCEMFE Astúries, ha subratllat que “en aquests 25 anys que fa que treballem, l'ocupació és una prioritat, i la col·laboració amb les administracions, una bona manera d'aconseguir-ho. Per a nosaltres és un luxe formar part del HUB de Diversitat Digital, ja que ens permet treballar conjuntament amb les administracions per aconseguir la millora de la inclusió laboral de les persones amb discapacitat”.

Després d'aquest acte, que ha tingut lloc al Centre Cultural de l'Ajuntament d'Oviedo, s'ha celebrat la jornada “La ciberseguretat: El gran desafiament de les organitzacions. Nou jaciment de treball per a les persones amb discapacitat”, moderada per Jesús Escudero, promotor del HUB de Diversitat Digital i expert en inclusió laboral de la Fundació Integralia DKV; ha comptat amb la participació d'Iván Aitor Lucas del Amo, director general d'Innovació, Recerca i Transformació Digital del Govern del Principat d'Astúries, i Javier Rodríguez, CEO d'Obelisk Service.

Iván Aitor ha reflexionat sobre el baix nivell de conscienciació d'institucions, empreses i ciutadania en general sobre els riscos de la ciberdelinqüència i com d'adequada és la iniciativa HUB de Diversitat Digital, que té una missió doble: la de la inclusió laboral de persones amb discapacitat i la d'oferir al mercat professionals especialitzats en el sector TIC i, entre altres, en ciberseguretat.

Javier Rodríguez ha explicat que “la formació especialitzada a què hem contribuït des d'Obelisk està 100% basada en la pràctica i en casos reals, i habilita el col·lectiu de persones amb discapacitat a poder desenvolupar aquest tipus de serveis. Sobre la ciberseguretat, el públic en general no està massa conscienciat, les grans corporacions prenen mesures perquè la gent es defensi. Es requereix molta conscienciació, cal invertir en aquest tema per evitar posar en risc tota l'operativa de les empreses, que deixin de funcionar per un ciberatac. És el risc més important que tenen actualment i potser no se n'adonen".

Amb el HUB de diversitat digital, la Fundació Integralia DKV arriba a Astúries per segona vegada; la primera va ser el mes d'abril a Gijón, de la mà de Cluster TIC, COCEMFE, FADE i l'Ajuntament de la ciutat. El projecte es fa sota un model d'aliança amb altres entitats i organitzacions, un model pel qual Integralia i DKV sempre aposten i que ha demostrat multiplicar l'impacte en comptar amb el suport de tercers; a més, està alineat amb l'ODS 17 “Aliances per aconseguir els objectius”.

Sobre Integralia

La Fundació Integralia DKV va néixer com una iniciativa d'emprenedoria social dels directius de DKV Seguros. La seva missió és la inserció soci laboral de persones amb discapacitat. Va néixer l'any 2000 amb només 9 empleats i avui ja té vuit centres repartits per Espanya i 519 empleats. Fins ara, més de 4.500 persones amb discapacitat física, orgànica i sensorial i persones amb problemes de salut mental s'han beneficiat de la Fundació, ja rebent una formació, bé sent contractats en els seus centres especials de treball o en empreses i institucions.

Sobre DKV

A Espanya, DKV està implantada a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (http://dkv.es/particulares) i consultoris, en què treballen gairebé 2.000 empleats que donen servei a uns dos milions de clients.

Hub Oviedo