f/DKV, Centre de fotografia amb causa presenta “Paisajes de Resistencia” dins el certamen internacional PhotoEspaña 2021

Aquesta obra, treball del fotògraf Ángel Marcos, compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Saragossa i es pot visitar fins al 29 d'agost.

Ahir a la tarda es va presentar a f/DKV, centre de fotografia amb causa, l'exposició “Paisajes de resistencia” d'Ángel Marcos, obra emmarcada en el festival internacional de fotografia PhotoEspaña 2021 i que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Saragossa.

Aquesta exposició, que es podrà visitar fins al 29 d'agost, proposa un acostament a la idea contemporània de “resistir” des d'una perspectiva ecològica, social, política i històrica, i per aconseguir-ho, ens situa en espais anònims però històricament rellevants, amb una gran càrrega emotiva.

La presentació va comptar amb la participació de Sara Fernández Escuer, vicealcaldessa i consellera de Cultura i Projecció Exterior de l'Ajuntament de Saragossa, Carolina Rojo, responsable de f/DKV, centre de fotografia amb causa i l'autor de l'exposició, Ángel Marcos.

Paisajes de resistencia

L'autor, Ángel Marcos, va explicar el motiu d'aquesta exposició “jo vaig néixer al camp. Ara s'està donant una tornada a allò natural. Hi ha un corrent ecologista conscienciat amb la cura del món perquè ens l'estem carregant. Tots aquests ingredients són importants, però potser el que m'ha portat a decidir que el paisatge sigui el centre de l'obra respon a alguna cosa més íntima i personal, a la meva afecció. El camp em va salvar sempre i, d'alguna manera, em continua salvant quan necessito estar amb mi mateix”.

Carolina Rojo és la responsable de la sala f/DKV i comissària de l'exposició: “Vam inaugurar f/DKV, centre de fotografia amb causa el mes de setembre passat amb l'exposició COVID Photo Diaries. Tenim un objectiu ambiciós: ser un centre de fotografia de referència a Aragó. A poc a poc, hi anem arribant. Que PhotoEspaña ens convidi a ser l'única seu del festival a la comunitat és motiu d'orgull i de celebració”.

La vicealcaldessa i consellera de Cultura i Projecció Exterior de l'Ajuntament de Saragossa, Sara Fernández Escuer, ha donat les gràcies a l'asseguradora: “agraeixo a DKV sempre tot el que fa per nosaltres com a ciutat de Saragossa. Per a nosaltres és fonamental, des de l'Ajuntament, que hi hagi un sector privat que lluiti i defensi la cultura. El 2019, Saragossa va passar a ser seu del festival PhotoEspaña. Aquest any, a l'Ajuntament comptarem amb dues exposicions de les seves exposicions. Us convidem a tots a visitar-les i a difondre la cultura”.

"Paisajes de resistencia" evoluciona cap a llocs de tornada i recollida dels qui practiquen una altra forma d'habitar i habitar-se. Ens presenta el paisatge com la natura intervinguda per l'home; una natura que és reivindicació, i a la vegada, està posseïda per contextos culturals i econòmics. Aquest treball és una proposta per exalçar la importància del medi ambient i la seva relació amb l'ésser humà; la importància de recordar, resistir i actuar.

Amb aquesta obra l'autor articula un discurs en continuïtat amb els últims treballs: Lizard’s Tail i The Intimate Subversión… ens proposa un acostament a la idea contemporània de resistir des d'una perspectiva ecològica, social, política i històrica.

Les fotografies d'Ángel Marcos es caracteritzen per tenir un protagonista molt clar: el paisatge. Les seves obres estan vinculades a la idea del viatge al diàleg amb el territori recorregut. Es tracta d'una idea que ha desenvolupat durant tota la seva producció, des de les primeres sèries on captava els paisatges de Castella fins a obres fetes els últims anys, on trobem com a protagonistes ciutats com Nova York, Shanghai, l'Havana, Madrid o Barcelona.

Ángel Marcos està considerat com un dels principals fotògrafs d'Espanya. El seu llenguatge inclou la fotografia, el vídeo i la instal·lació. Ha exposat en galeries de prestigi d'Europa i Amèrica, ha participat en les principals fires internacionals d'art contemporani i ha protagonitzat exposicions en museus i fundacions. La seva obra forma part de col·leccions institucionals i privades d'Europa i els Estats Units, entre elles la del Centro de Arte Reina Sofía de Madrid.

DKV considera que les empreses tenen una responsabilitat davant dels ciutadans i aposta per ser un negoci responsable: l'entitat asseguradora defensa que la necessitat d'obtenir beneficis econòmics a través de bons productes i un bon servei és compatible amb la cerca del benefici social i mediambiental.

A Espanya, DKV està implantat en tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares) i consultoris, on treballen gairebé dos mil empleats, que donen servei a més de dos milions de clients.

Per a més informació cat.dkvsalud.com

Paisatges