DKV ofereix formació en ciberseguretat i dret en l'entorn digital als seus empleats i col·lectius d'interès

L'asseguradora ha signat un acord de col·laboració amb el despatx d'advocats Gabeiras & Asociados per abordar temes com la seguretat de la dada o la privacitat del client

La formació, que comença avui, es farà a través d'aules virtuals, cursos de formació i elaboració de peces divulgatives.

DKV i Gabeiras & Asociados han arribat a un acord per formar els empleats i altres grups d'interès de l'asseguradora en aspectes com la seguretat de la dada o la privacitat del client, temes que actualment adquireixen una rellevància especial a causa del procés de digitalització en què està immers DKV.

L'objectiu d'aquesta col·laboració és proporcionar a les persones de l'entorn de l'asseguradora un coneixement informat en matèria de l'exercici dels drets en l'entorn digital a través de diverses accions.

Avui, dijous 21, ha tingut lloc una aula virtual que ha tractat sobre “La nova Carta de Drets Digitals de la Ciutadania". Recerca, salut i dret en l'entorn digital”. Ha tingut com a ponent Ricard Martínez, director de la Càtedra de Privacitat i Transformació Digital de la Universitat de València, i ha estat moderat per Gonzalo Romero, jurista, màster Executive en Pràctica Jurídica Empresarial i soci del despatx Gabeiras & Asociados.

En aquesta trobada s'ha posat de manifest la rellevància de la Carta i de l'ús responsable de les dades per part de les companyies i administracions públiques. Així mateix, s'ha parlat sobre la importància de la figura del donant de dades i un Open Data controlat. “No només hem de protegir les dades des del disseny. És essencial i crucial garantir les condicions adequades de compliment normatiu. No només per una qüestió merament formal, sinó per una qüestió material: parlem de persones, parlem de drets”, ha indicat Ricard Martínez.

A part d'aquesta formació, també s'organitzaran trobades sobre temes específics en què es comptarà amb la ponència d'un expert en la matèria que es tractarà, bé sigui un membre de Gabeiras & Asociados o un tercer extern, i a les quals seran convidats diversos grups d'interès.

Durant un període inicial de tres mesos, es desenvolupen les accions següents:

• Aula Gabeiras – DKV sobre la Carta dels Drets Digitals. Avui ja s'ha celebrat i s'hi han reunit convidats procedents de l'àmbit públic i privat, amb diferents perfils professionals, per analitzar l'impacte de la Carta en el sector de la salut i les possibles iniciatives institucionals, polítiques i jurídiques a emprendre.
  • Cursos de formació i conscienciació sobre protecció de dades. Aquesta formació s'impartirà a través de sessions en streaming. El despatx s'encarregarà de gestionar aquests enregistraments i posarà a disposició de la companyia la documentació sobre la matèria que consideri pertinent per complementar la formació dels destinataris. A més, hi haurà sessions formatives per al públic general que hi estigui interessat amb ponents experts.
  • Elaboració de peces divulgatives. El despatx elaborarà quatre peces divulgatives per a la seva posterior publicació en revistes especialitzes, premsa o blogs.

A Espanya, DKV està implantat en tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares/) i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.

ciberseguretat