DKV i la start-up andalusa Nubentos signen un acord per impulsar la salut digital

DKV ha signat amb la start-up andalusa Nubentos un acord pel qual ambdues empreses uneixen forces per impulsar l'adopció de la salut digital.

Continuant amb la seva estratègia de liderar la digitalització de la salut des del sector assegurador, DKV aposta per la innovació estratègica que aporta Nubentos.

L'acord signat té un doble abast. D'una banda, DKV llança la seva estratègia d'obertura al mercat de les seves solucions innovadores per facilitar la seva integració en qualsevol software sanitari a través de la plataforma marketplace d'API de salut digital de Nubentos.

D'altra banda, DKV es converteix en early adopter de la plataforma de Nubentos, que el 2021 introdueix una novetat important de gran impacte en el sector: publicaran interfícies estàndard HL7® FHIR® per a les solucions de salut digital publicades al seu marketplace.

Amb aquesta innovació, valorada des de DKV com d'enorme impacte, les institucions del sector sanitari podran integrar les innovacions en salut digital una sola vegada i deixar a les mans de Nubentos el costat del proveïdor. Així, qualsevol canvi en el proveïdor no requerirà un nou esforç de desenvolupament, amb el consegüent estalvi en temps i costos.

“No té sentit que una empresa hagi de repetir tot un projecte d'integració quan canvia de proveïdor, quan la solució innovadora que posa a les mans dels seus professionals i pacients és la mateixa. Cada vegada hi ha més solucions avançades per a la salut, sovint al voltant del mateix problema (cronicitat, detecció primerenca de malalties, etc.), i a Nubentos volem facilitar al màxim l'adopció d'aquestes solucions a tot el sector”, explica des de la start-up gaditana el seu CEO i cofundador, Manuel Morales.

Anna Echegaray, responsable d'Innovació Oberta i Desenvolupament de Negoci de DKV, valora l'acord afirmant que “si volem ser àgils i competitius en el mercat necessitem obrir-nos a tercers. Creiem que Nubentos és el partner ideal per ajudar-nos a descobrir API que aportin valor als nostres clients i facilitar la integració”.

Sobre Nubentos

Nubentos és una start-up espanyola fundada a finals de 2018. Des de llavors treballa amb projecció internacional per reunir a la seva plataforma al núvol un catàleg complet amb els API més avançats per a sanitat de tot el món, i té usuaris a més de 60 països. El seu objectiu és facilitar i simplificar l'accés de tota la comunitat sanitària i la població a aquests avenços tecnològics per a la prevenció i cura de la nostra salut. A més, ajuda a aconseguir que altres projectes innovadors en sanitat accelerin la seva arribada al mercat i la seva difusió, i arribin així més ràpidament a la població. Nubentos és membre del Barcelona Health Hub i està sent accelerada en el Programa Minerva de la Junta d'Andalusia i Vodafone, un dels millors i més complets programes d'acceleració de start-ups a Espanya.

Sobre DKV

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels grups asseguradors més grans a Alemanya i Europa. A Espanya disposa de diverses empreses que cobreixen i que asseguren diferents aspectes, entre elles DKV Servicios, especialitzada en serveis de salut i benestar, que desenvolupa les solucions de salut digital.

Menys de la meitat de les dones espanyoles es fa una revisió ginecològica anual