DKV es manté com una de les millors empreses amb millor reputació a Espanya, segons l'informe MERCO

DKV es posiciona com una de les asseguradores amb millor reputació a Espanya en la nova edició de Merco Empresas y Líderes, el monitor empresarial de reputació corporativa.

Els resultats sobre la reputació corporativa reconeixen, a més, Josep Santacreu com un dels directius més reputats.

Per desè any consecutiu, DKV torna a aparèixer a la llista de les empreses més responsables del país, que elabora la consultora MERCO des del 2011. La companyia ocupa la posició 54 en la classificació general i la quarta en la d'assistència sanitària. En aquesta edició, la companyia baixa 9 llocs respecte de l'any passat i se situa en la posició 54, en una llista encapçalada per Inditex, Mercadona i Repsol.

Així mateix, en el rànquing sectorial, DKV es col·loca en quarta posició en l'apartat d'assistència sanitària. El superen Sanitas, Clínica Universidad de Navarra i Grupo Quirón Salud.

A més, l'estudi també valora els directius d'empreses espanyoles amb millor reputació. En aquest apartat, Merco situa Josep Santacreu, conseller delegat de DKV Seguros, en el lloc 47, mantenint la mateixa posició respecte del rànquing de l'any anterior.

Per elaborar-lo, MERCO consulta diferents públics d'interès, com ara experts en responsabilitat social, periodistes d'informació econòmica, sindicats, associacions de consumidors… que valoren les empreses en diverses variables, com la transparència i el bon govern de les companyies, la responsabilitat amb els empleats, la transparència informativa, la qualitat de la informació que proporcionen, el compromís amb la comunitat i amb el país, la qualitat laboral, el respecte als drets del consumidor…

Cadascun d'aquests grups fa la seva pròpia classificació de les empreses, que després MERCO pondera per elaborar la classificació final. En el cas dels experts en responsabilitat social, han situat DKV com la cinquena millor empresa del país en aquest àmbit, fet que certifica el bon fer de la companyia en la seva política responsable.

Merco ha comptat amb la participació de 1.141 directius de grans empreses, 82 periodistes d'informació econòmica, 32 membres de govern, 52 catedràtics de l'àrea d'empresa, 72 analistes financers, 82 líders d'opinió, 63 social media managers, 88 responsables d'ONG, 71 de sindicats i 79 responsables d'associacions de consumidors, així com 5.970 ciutadans (Merco Consumo), 17.933 treballadors, 9.398 estudiants universitaris, 1.447 antics alumnes d'escoles de negoci, 143 responsables de recursos humans i 52 experts caçadors de tendències.

Corporatiu