DKV posa en marxa “La meva persona gran”, un programa de voluntariat per combatre la soledat de la gent gran

La companyia col·labora amb Amigos de los Mayores per oferir a empleats, mediadors, proveïdors i clients l'oportunitat d'acompanyar telefònicament la gent gran que pateix soledat no desitjada

DKV ha posat en marxa “La meva persona gran” perquè els seus principals col·laboradors -mediadors, professionals de la salut, proveïdors, empleats i clients- puguin participar com a voluntaris en una iniciativa que ofereix acompanyament telefònic a gent gran, un col·lectiu especialment vulnerable i en risc de patir soledat.

A cada voluntari se li assignarà una persona gran, a la qual haurà de trucar dues vegades per setmana. Per participar en aquesta iniciativa, els col·laboradors de DKV han d'emplenar aquest formulari i assistir a una sessió informativa de la mà d'Amigos de los Mayores, en què es presentarà el programa i es donaran tots els detalls d'implicació, dedicació i compromís dels voluntaris.

Fa uns mesos, amb l'objectiu de combatre la soledat durant el confinament i la posterior desescalada, DKV va posar en marxa #NingúnMayorSolo, amb la participació de la Plataforma del Voluntariado de España i de la Sociedad Española de Geriatría y Gerontología. Aquesta iniciativa es va oferir com un servei gratuït d'atenció psicosocial telefònica dirigit a gent gran amb l'objectiu d'atenuar l'impacte psicològic derivat de la pandèmia.

La iniciativa va arribar a tenir més de 1.000 voluntaris (975 dels quals psicòlegs) i unes 600 persones van ser ateses durant el primer semestre de l'any. Des de fa unes setmanes, Amigos de los Mayores ha apadrinat #NingúnMayorSolo, una iniciativa que s'integra en la seva acció social sota el nom de PAT -Programa d'Acompanyament Telefònic-, i que permetrà a la fundació oferir suport emocional i psicològic a gent gran de qualsevol punt del país.

Altres iniciatives solidàries

DKV va crear #MédicosFrentealCOVID, obrint la seva plataforma de telemedicina a tota la població de manera gratuïta, amb l'objectiu de descongestionar els centres sanitaris. L'app Quiero cuidarme Más està disponible per a tots els dispositius mòbils i a través d'ordinador per resoldre dubtes de medicina general i/o relacionats amb la COVID-19. Més de 800 metges hi estan inscrits i atenen voluntàriament els ciutadans. Aquesta iniciativa està sent possible gràcies a Sociedad Española de Medicina Interna (SEMI) i la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitaria (semFYC). A Espanya ja s'han atès més de 27.000 persones.

L'asseguradora també ha impulsat #NingúnSanitarioSolo, que pretén donar resposta a la demanda de suport psicològic i emocional del col·lectiu, ja que en la situació de crisi sanitària actual alguns professionals poden patir sensació de desbordament en la demanda assistencial, exposició al desconsol de les famílies, temor davant el risc de contreure i transmetre malalties temudes.

A més, DKV ha creat el web dkv.es/misaludemocional amb l'objectiu de dotar d'informació i d'eines a les famílies per tenir cura de la seva salut emocional. Va adreçada a qualsevol persona que vulgui cuidar la seva salut, no només física sinó també emocional.

A Espanya, DKV està implantat a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines assegurances de salut i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.

Mi Persona Mayor