DKV és l'única asseguradora que ofereix a tots els seus clients el servei de recepta electrònica

El sistema de la Recepta Electrònica Mèdica Privada (REMPE), que està homologat per l'Organización Médica Colegial d'Espanya, es va activar la setmana passada i ja s'han emès més de 80 receptes

L'asseguradora està incorporant els professionals del quadre mèdic al servei de telemedicina perquè l'usuari pugui fer consultes en línia amb el seu metge habitual.

DKV ha posat a disposició dels seus clients el sistema REMPE (Recepta Electrònica Mèdica Privada), homologat per l'Organización Médica Colegial d'Espanya. Aquest servei permet completar el procés de telemedicina, ja que permet obtenir receptes sense sortir de casa.

Els clients de l'asseguradora poden sol·licitar una cita amb un metge, que serà atesa de manera electrònica per vídeo o xat a través de l'app Quiero Cuidarme Más, descarregable des de les stores d'Apple i Android. Durant la consulta, el metge pot prescriure qualsevol fàrmac de manera que, en finalitzar, l'usuari rebi la recepta de manera automàtica a l'app i pugui retirar aquest medicament més tard en qualsevol oficina de farmàcia. Un cop a la farmàcia, per aconseguir la subministració del medicament només cal presentar la recepta rebuda al mòbil, o el DNI, sense necessitat de cap altre paper.

La crisi derivada de la COVID-19 ha mostrat l'eficàcia de la telemedicina, que ha contribuït a disminuir la propagació de la COVID-19 i a reduir la pressió sobre el personal mèdic. De fet, DKV ha atès de forma telemàtica el 50% de les consultes mèdiques durant les darreres setmanes per donar una resposta àgil i descongestionar centres sanitaris.

La Recepta Electrònica Mèdica Privada (REMPE), homologada per l'Organización Médica Colegial d'Espanya (OMC), serveix per emetre ordres de prescripció i tractament de medicaments en l'àmbit privat i assegurador, i la seva dispensació des de les oficines de farmàcia.

REMPE dona resposta al Reial decret 1718/2010, de recepta mèdica i ordres de dispensació en l'àmbit privat, ja que des del sistema es pot definir la prescripció, visat, dispensació en oficines de farmàcia, reemborsament i finançament requerits per asseguradores i mutualitats.

La incorporació d'aquest servei en la plataforma de telemedicina de DKV aporta valor afegit al servei de medicina digital de l'asseguradora, que inclou xat, trucades i videotrucades amb el professional, tant de medicina general com de qualsevol especialitat, i permet la comunicació entre el metge, el farmacèutic i l'usuari.

A més, durant les darreres setmanes, DKV ha començat un procés de desplegament de la seva plataforma de telemedicina als metges del quadre mèdic, fet que permet la continuïtat assistencial, combinar consultes presencials i virtuals i oferir a l'usuari la possibilitat de fer consultes al seu metge habitual en línia. Pel que fa a la seguretat, el Grup DKV garanteix la seguretat i la confidencialitat de la informació i de les dades.

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels grups asseguradors més grans a Alemanya i Europa. A Espanya disposa de diverses empreses que cobreixen i que asseguren diferents aspectes, entre elles DKV Servicios, especialitzada en serveis de salut i benestar, que desenvolupa les solucions de salut digital.

Recepta mèdica electrònica