Més de 10.500 persones han rebut consell clínic a través de l'app “Quiero Cuidarme Más” durant la crisi de la COVID-19

Aquest servei forma part de la iniciativa #MédicosFrentealCOVID, que disposa de més de 840 metges voluntaris i la col·laboració de la SEMI i la semFYC

El 38% de les consultes rebudes responen a simptomatologia relacionada amb la COVID-19

Més de 10.500 persones han rebut consell clínic a través de l'app Quiero cuidarme Más, la proposta de telemedicina de DKV per ajudar a descongestionar el sistema sanitari.

Aquesta iniciativa té la col·laboració de la Sociedad Española de Medicina Interna (SEMI) i la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitaria (semFYC), que es van sumar a #MedicosfrentealCovid, amb una crida a metges perquè destinessin, de manera altruista, una part del seu temps a atendre les consultes de la ciutadania, a través de l'app Quiero Cuidarme Más.

Més de 840 metges s'han inscrit com voluntaris i responen a les consultes dels ciutadans a través d'aquesta aplicació. Del total de consultes, un 38% de les preguntes estan relacionades amb la simptomatologia de la COVID-19, el 41% són consultes generals i un 14% estan vinculades a tractaments mèdics. L'app Quiero Cuidarme Más, que des de primers de març és gratuïta i accessible per a tota la ciutadania, ha estat utilitzada per 4.918 clients de DKV i per 5.595 altres ciutadans.

Les dones en són les principals usuàries (63%), davant dels homes (37%). Per franges d'edat, són les persones d'entre 25 i 45 anys les que han accedit a aquesta eina de telemedicina.

El 88% dels usuaris “valora molt positivament l'atenció i tornaria a utilitzar-la”, i un 60% “considera el registre i ús molt positius”.

La iniciativa està enfocada a aclarir dubtes davant casos lleus o símptomes menors i, en cap cas, pretén substituir l'atenció urgent que puguin necessitar casos greus que requereixin suport i valoració presencial.

Més iniciatives de DKV contra la COVID-19

L'asseguradora també ha llançat, amb la participació del Consejo General de la Psicología de España, la Plataforma del Voluntariado de España i la Sociedad Española de Geriatría y Gerontología, un servei gratuït d'atenció psicosocial, a través del telèfon 976 388 601, adreçat a gent gran amb l'objectiu d'atenuar l'impacte psicològic derivat de la crisi.

La iniciativa #NingúnMayorSolo dona resposta a la demanda de suport psicosocial que pot tenir molta gent gran que s'ha vist aïllada de la família davant l'actual situació de crisi sanitària i social.

A més, DKV ha creat el web dkv.es/misaludemocional amb l'objectiu de dotar d'informació i d'eines a les famílies per tenir cura de la seva salut emocional. Va adreçada a qualsevol persona que vulgui cuidar la seva salut, no només física sinó també emocional.

El web proporciona continguts de tota mena i per a tots els públics, tant si estan habituats a tenir cura de la seva salut emocional com si és una assignatura pendent.

Els continguts també estan pensats per a les famílies amb infants petits, amb recursos per ajudar a educar emocionalment els més petits de la casa, com ara vídeos, jocs, tutorials i continguts elaborats i supervisats per professionals.

Les tres iniciatives-#MédicosFrentealCOVID, #NingúnMayorSolo i el web de salut emocional responen a un exercici de responsabilitat social i de compromís amb la societat de Grup DKV, obert a la col·laboració de tots els qui s'hi vulguin sumar.

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels grups asseguradors més grans a Alemanya i Europa. A Espanya disposa de diverses empreses que cobreixen i que asseguren diferents aspectes, entre elles DKV Servicios, especialitzada en serveis de salut i benestar, que desenvolupa les solucions de salut digital.

Quiero cuidarme Más