DKV atén de manera telemàtica el 50% de les consultes mèdiques per donar una resposta àgil i per descongestionar centres sanitaris

La iniciativa solidària #MedicosfrentealCovid, que ofereix un servei de telemedicina gratuït a través de l'app Quiero cuidarme, ha atès més de 8.000 consultes de ciutadans

En les darreres dues setmanes, l'atenció no presencial s'ha doblat: ha passat de ser el 19% en l'inici de la crisi sanitària a suposar gairebé el 50% durant els últims dies

Des de l'inici de l'estat d'alarma fins avui, la telemedicina ha guanyat terreny i ja suposa prop del 50% de les consultes que atenen els professionals de la salut del quadre mèdic de DKV.

L'anàlisi de les dades de les darreres setmanes mostra com l'emergència sanitària ha canviat el mètode de comunicació dels clients de la companyia i dels ciutadans amb els professionals mèdics: l'atenció telefònica i les aplicacions mòbils Quiero cuidarme Más i Digital Doctor han respost prop de 30.000 consultes d'assegurats.

Els professionals mèdics també mostren un interès creixent per atendre els seus pacients a través de la plataforma de telemedicina de DKV, raó per la qual la companyia facilita que puguin atendre els seus assegurats facilitant-los l'accés a aquesta tecnologia i mantenint el mateix barem de pagament per consulta física.

Una tendència cada dia més gran que mostra el valor de la telemedicina per oferir una atenció personalitzada i descongestionar els centres sanitaris. Segons explica Julio Lorca, director de desenvolupament de Salut Digital de Grup DKV: «Ara més que mai, la telemedicina és clau per minimitzar el risc de contagi si la gent va als centres sanitaris. Des de DKV, apostem per brindar una atenció rigorosa i àgil, sense haver de sortir de casa i amb la valoració i la recomanació del metge sobre la idoneïtat d'anar, en cada cas, a un centre de salut de manera presencial».

Consultes telefòniques i xat, els mitjans més comuns

L'atenció telefònica, tant la que fan directament els usuaris com la que sol·liciten a través del web, suposa la major part de consultes en telemedicina.

Les consultes que es fan a través dels serveis de missatgeria instantània de les app Quiero cuidarme Más i Digital Doctor són la segona opció més emprada pels usuaris, sobretot per part dels més joves.

Les videotrucades que faciliten la consulta virtual són el tercer mètode de comunicació més habitual entre usuaris i professionals sanitaris de DKV.

#MedicosfrentealCovid i #Ningunmayorsolo, les iniciatives solidàries per fer front a la COVID-19

En col·laboració amb les societats mèdiques de la Sociedad Española de Medicina Interna i la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitaria, DKV va posar en marxa fa tres setmanes la iniciativa #MedicosfrentealCovid, amb una crida a metges perquè destinessin, de manera altruista, part del seu temps a atendre els ciutadans, a través de l'app Quiero cuidarme Más, per descongestionar les urgències. La iniciativa està enfocada a aclarir dubtes davant casos lleus o símptomes menors i, en cap cas, pretén substituir l'atenció urgent que puguin necessitar casos greus que requereixin suport i valoració presencial.

L'app Quiero cuidarme Más, accessible i gratuïta per a tota la població des de l'estat d'alarma, ha atès més de 8.000 consultes de ciutadans.

Aquesta no ha estat l'única iniciativa solidària que DKV ha posat en marxa aquests dies: amb la participació del Consejo General de la Psicología de España, la Plataforma del Voluntariado de España i la Sociedad Española de Geriatría y Gerontología , DKV ha llançat un servei gratuït d'atenció psicosocial adreçat a la gent gran amb l'objectiu d'atenuar l'impacte psicològic derivat de la COVID-19. La iniciativa #Ningúnmayorsolo dona resposta a la demanda de suport psicosocial que pot tenir molta gent gran que s'ha vist aïllada de les seves famílies davant l'actual situació de crisi sanitària i social.

S'ha habilitat una línia telefònica (976 388 601) perquè la gent gran que ho necessiti pugui rebre suport emocional, tant si truca directament com si les persones voluntàries d'entitats del tercer sector, que hi hagin parlat i hagin identificat necessitats d'atenció psicològica, deriven a aquestes persones i reben la trucada del voluntariat de psicologia.

Ambdues iniciatives responen a un exercici de responsabilitat social i de compromís amb la societat de Grup DKV, obert a la col·laboració de tots els qui vulguin afegir-s'hi.

El Grup DKV és part d'ERGO, un dels principals grups asseguradors a Alemanya i Europa. A Espanya disposa de diverses empreses que cobreixen i que asseguren diferents aspectes, entre elles DKV Servicios, especialitzada en serveis de salut i benestar, que desenvolupa les solucions de salut digital.

Quiero cuidarme Más