L'app Quiero cuidarme Más ja està disponible per donar consell clínic gratuït dins la iniciativa #MédicosfrentealCOVID

La plataforma ja té més de 400 metges inscrits per atendre consulta de manera voluntària

L'app ja es pot baixar a Android i aviat estarà disponible per a IOS.

SEMI i semFYC donen suport a la iniciativa fent una crida als seus metges perquè destinin part del seu temps de manera altruista per descongestionar les urgències

L' aplicació Quiero cuidarme Más ja està disponible per oferir als usuaris consell clínic gratuït per part de metges voluntaris, dins la iniciativa #MédicosfrentealCOVID.

Els usuaris que vulguin utilitzar el servei gratuït de telemedicina poden baixar l'app, que ja està disponible per a Android i aviat ho estarà per a IOS.

Gairebé cinc-cents metges de tot Espanya ja s'han inscrit en la plataforma www.medicosfrentealcovid.org per oferir de manera altruista el seu temps lliure o de quarantena per ajudar a descongestionar les urgències hospitalàries i prevenir possibles situacions de col·lapse. Cal destacar que aquesta iniciativa està enfocada a aclarir dubtes davant de casos lleus o símptomes menors, però que en cap cas pretén substituir l'atenció urgent que puguin necessitar casos greus que requereixin suport i valoració presencials.

Tant la plataforma per als metges com l'app per als usuaris són una adaptació dels serveis de salut digital de Grup DKV, que la companyia ha posat en obert, de manera gratuïta, a disposició de les autoritats sanitàries i els professionals per oferir la possibilitat de posar en contacte, per xat o telèfon, persones que necessitin fer consultes clíniques amb facultatius, sempre de manera segura i confidencial. La base tecnològica de la plataforma ja existeix i està testada, raó per la qual no cal esperar a cap període de desenvolupament i d'implantació.

La Societat Espanyola de Medicina Interna (SEMI) i la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) s'uneixen a la iniciativa #MédicosfrentealCOVID del Grup DKV, conscients de la situació extraordinària que es viu a causa de la COVID-19. Per això, amb la col·laboració desinteressada de Grup DKV, estan animant els seus socis a oferir el seu temps lliure o de quarantena per oferir voluntàriament consell mèdic als que més ho necessiten aprofitant les possibilitats de la telemedicina, que ajuda a reduir els contagis, ja que evita els desplaçaments als centres sanitaris.

El grup DKV garanteix la seguretat i la confidencialitat de la informació i de les dades i es compromet expressament a no utilitzar de cap manera la informació que es pugui intercanviar durant aquestes consultes, així com a esborrar completament de la seva app tota la informació clínica emmagatzemada durant aquests dies.

Sobre la Sociedad Española de Medicina Interna (SEMI)

La Sociedad Española de Medicina Interna (SEMI) integra al voltant de 8.400 metges internistes d'arreu d'Espanya. Entre els seus objectius prioritaris, hi trobem potenciar la recerca en aquest camp i també unir els esforços dels diversos grups de treball que formen part de la Societat. Avui dia, són un total de 22 els grups monogràfics de patologies amb més prevalença o àrees d'interès dins la Medicina Interna, especialitat mèdica que es defineix per la visió global del pacient i que juga un paper central en l'atenció als pacients crònics complexos. Per a més informació: www.fesemi.org

Sobre la Sociedad Española de Medicina de Familia y Comunitaria (semFYC)

La semFYC és la federació de les disset societats de Medicina de Família i Comunitària que hi ha a Espanya i que agrupa més de 20.000 metges de capçalera. L'especialitat de Medicina de Família persegueix la millora de l'atenció a la salut dels usuaris de la sanitat pública del Sistema Nacional de Salut a través d'una atenció més pròxima a les persones, la seva família i el seu entorn comunitari.

Sobre Grup DKV

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels grups asseguradors més grans a Alemanya i Europa. A Espanya disposa de diverses empreses que cobreixen i que asseguren diferents aspectes, entre elles DKV Servicios, especialitzada en serveis de salut i benestar, que desenvolupa les solucions de salut digital.

Per a més informació SEMI: Óscar Veloso - Societat Espanyola de Medicina Interna (SEMI) oscar.veloso@fesemi.org / 91 519 70 80

Per a més informació semFYC: Anna Serrano – Comunicació semFYC 679509941 / comunicacion@semfyc.es

Per a més informació, DKV Salut Patricia Sánchez - patricia.sanchez@dkvseguros.es Astrid Monells - astrid.monells@externos.dkvseguros.es

Metges davant la COVID