DKV presenta el seu nou espai DKV Innolab de salut digital amb la celebració d'una nova edició de Health4Good

La tercera edició del concurs Health4Good cerca solucions innovadores en el sector de la salut

DKV Innolab de salut digital, situat al Barcelona Health Hub del recinte modernista de Sant Pau, és un nou espai d'innovació de l'asseguradora.

Es tracta del primer centre a escala mundial dedicat exclusivament a la salut positiva intel·ligent.

DKV ha presentat el seu nou espai d'innovació, DKV Innolab de salut digital. Situat al Barcelona Health Hub, al recinte modernista de Sant Pau, el nou espai és un centre creat per generar coneixement pràctic, investigant i analitzant tendències emergents, i fent-ne partícips els usuaris, els professionals, les associacions i les empreses d'àrees diverses, amb l'objectiu de crear solucions amb els socis adequats.

L'àmbit d'experiència del DKV Innolab de salut digital és la salut positiva intel·ligent que pretén contribuir a la sostenibilitat del sistema sanitari. Es tracta del primer espai del món dedicat exclusivament a desenvolupar la salut positiva intel·ligent.

L'objectiu principal és que l'Innolab esdevingui un referent en aquest tipus de salut mitjançant un model d'innovació conduïda per la utilitat que transformi el coneixement disponible en valor sostenible, sempre a través de les noves tecnologies.

Aquest centre vol convertir la promoció i el manteniment de la salut i el benestar en el principal motor d'equilibri i de sostenibilitat. Això serà possible gràcies a la creació de noves solucions digitals que permetin millorar el comportament individual i l'estil de vida de les persones.

Aquest nou recinte d'innovació ha acollit la tercera edició del Health4Good, un concurs adreçat a totes les persones amb ments inquietes, com ara estudiants, emprenedors, start-up (professionals o empresaris individuals) o desenvolupadors, que pretén premiar les idees més innovadores o disruptives en el sector de la salut. A més, indaga per tal que les noves solucions revolucionin la indústria i tinguin un impacte social.

Els participants s'han presentat en categories individuals o grupals i les propostes estan basades en tres desafiaments estratègics centrats en l'accessibilitat de la salut a qualsevol lloc i en qualsevol moment, des de l'àmbit de l'autocura fins al de l'assistència, amb les noves tecnologies com habilitadores de tot això.

Els tres reptes fixats són els següents:

• Per una vida saludable, per promocionar la salut a través de la nutrició.
  • Prevenció i control de riscos per detectar possibles malalties en estadis subclínics.
  • Atenció digital per a pacients, amb propostes de solucions no hospitalàries per a l'assistència en atenció primària o domiciliària.

L'aposta de DKV per la digitalització

DKV lidera la digitalització del sector salut a Espanya mitjançant la creació d'un ecosistema de salut digital que inclou, d'una banda, la venda de productes a través de canals digitals i, de l'altra, el desenvolupament de productes i serveis amb funcionalitats molt avançades en telemedicina i salut digital. Tot això millora la relació amb els clients, així com la seva satisfacció, perquè s'aporten solucions que els permeten accedir de forma més àgil als serveis de salut i millorar la seva autoatenció.

La tercera edició del Health4Good i la inauguració de DKV Innolab de salut digital suposen dues noves fites en la digitalització de la companyia asseguradora, que amb la creació el 2019 de la Unitat de Negoci Digital de DKV ha aconseguit que el canal e-commerce hagi duplicat les vendes respecte del 2018. En total, l'any passat la facturació va assolir els 3 milions d'euros, un milió més que el 2018.

L'ecosistema digital de DKV està, com el nostre entorn, en evolució constant. Formen part d'aquest ecosistema l'app “Quiero cuidarme”, l'aplicació de salut més descarregada del nostre país, i “Quiero cuidarme más”, enfocada a facilitar eines d'autocura dels clients de DKV i que ofereix la possibilitat de fer consultes i gestions de salut.

En aquesta aplicació s'ofereixen serveis com ara la disposició de totes les dades de salut del pacient, un diari amb les cites amb metges i professionals, un coach que ajuda els usuaris a mantenir hàbits de vida saludable, una llevadora digital per als dubtes postpart, un Digital Doctor, disponible les 24 hores, i també accés a l'Índex de Vida Saludable i els consells pràctics per millorar-lo.

A Espanya, DKV està implantat en tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares/) i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.

Menys de la meitat de les dones espanyoles es fa una revisió ginecològica anual