El 40% dels directius espanyols menja fora de casa almenys 3 o 4 dies a la setmana

L'estudi Quin és l'índex de vida saludable dels directius a Espanya? de DKV i la Universitat Europa revela algunes dades preocupants sobre els hàbits d'alimentació dels directius a Espanya

Gairebé el 40% dels enquestats consumeix tres o més racions de carn vermella i embotits a la setmana, mentre que la ingesta de peix és reduïda, amb menys de dues racions per part del 66,7%.

Com mengen els directius a Espanya? Quins aliments consumeixen en excés? Quins mals hàbits mantenen? L'estudi Quin és l'índex de vida saludable dels directius a Espanya?, que han elaborat DKV i la Universitat Europa amb l'objectiu d'analitzar l'estat general de salut dels directius espanyols, revela algunes dades preocupants relacionades amb l'alimentació d'aquest col·lectiu, com menjar massa sovint fora de casa o abusar d'embotits i carns vermelles.

L'estudi posa en relleu que el 75% dels enquestats menja a casa (o menja menjar casolà) almenys 3 dies a la setmana. Tanmateix, un 23% dels directius assegura que menjar fora (en restaurants, bars, aeroports, càterings, etc.) almenys 3 o 4 dies a la setmana, un 16% ho fa 5 o més dies a la setmana i, l'1%, cada dia. Així mateix, malgrat que la majoria dels directius (82,3%) fa tres o més àpats diaris, el 17,7% únicament fa una o dos menjars al dia.

Pel que fa al tipus d'alimentació, l'informe destapa algunes dades preocupants. Gairebé el 40% dels directius a Espanya consumeix tres o més racions de carns vermelles i embotits a la setmana. En aquest sentit, l'estudi també registra un baix consum de peix, amb només una o cap ració a la setmana per part del 64% dels enquestats i dues racions setmanals per part del 21%.

Tanmateix, l'estudi de DKV i la Universitat Europea també revela dades positives relacionades amb l'alimentació dels directius espanyols, ja que el 56% dels enquestats consumeix dues o més peces de fruita al dia i gairebé el 30% també ingereix dues o més racions de verdura diàries. A més, el consum de rebosteria industrial és baix, amb el 85,5% que no en consumeix o ho fa ocasionalment. D'altra banda, el 77,2% assegura que no pren begudes ensucrades, encara que el 22,7% en consumeix més de dues a la setmana i, el 14,9%, entre dues i sis vegades a la setmana.

Quin és l'Índex de vida saludable dels directius a Espanya? analitza l'estat general de salut entre els gerents, consellers delegats i presidents, així com entre els comandaments intermedis amb persones a càrrec seu, i s'ha basat en els paràmetres de l'índex de vida saludable (IVS), un índex sintètic que integra nou variables de salut des d'un punt de vista holístic. Es tracta de l'eina en què es basa Quiero cuidarme de DKV, una app de salut que compta amb més de 290.000 descàrregues i que orienta la ciutadania sobre l'evolució de la seva salut personal i estimula l'adopció d'estils de vida saludables per cada persona.

Aquest estudi s'emmarca dins les activitats de l'Institut DKV de la Vida Saludable, una iniciativa creada per promoure la millora de la salut i la vida de la població mitjançant la divulgació d'informació i la formació orientada a inculcar hàbits saludables. A través de l'Institut DKV de la Vida Saludable es pretén donar pautes útils per ajudar les persones a esdevenir agents corresponsables i actius en la cura de la seva salut, tot potenciant la prevenció, així com els valors de l'exercici i els hàbits per a una vida sana.

Baixa l'estudi complet aquí

DKV entén que les empreses han d'anar més enllà dels beneficis econòmics i que han d'assumir la seva responsabilitat ètica, social i mediambiental amb la societat, a través d'accions dirigides als seus grups d'interès. Com a companyia asseguradora, DKV s'esforça per crear un món més saludable en els àmbits de la salut i el medi ambient, l'obesitat infantil, la inserció laboral de persones amb discapacitat i l'envelliment actiu.

A Espanya, DKV està implantada a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares) i consultoris, on treballen gairebé dos mil empleats, que donen servei a més de dos milions de clients.

alimentació directius