La Fundació Integralia DKV Vallès estrena noves instal·lacions a Mútua Terrassa

Fins a 64 persones amb discapacitat treballen en l'atenció telefònica de cita prèvia de l'entitat

La Fundació Integralia Vallès ja té noves instal·lacions. Aquest dimarts, 19 de novembre, ha tingut lloc la inauguració del nou espai, ubicat dins el Centre Vallparadís de Mútua Terrassa, amb la presència del seu president, Jordi Parera; el president de la Fundació Integralia DKV, Josep Santacreu, i Ángeles Torras, directora dels Serveis Territorials de Cultura a Barcelona del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La Fundació, des del seu naixement el 2015, ha crescut exponencialment. Tant és així que les instal·lacions que tradicionalment havien allotjat les quinze persones que hi treballaven en el moment de la seva inauguració el 2015 ara són insuficients. En només 4 anys, Integralia Vallès ha fet créixer la plantilla fins a arribar a les seixanta-quatre persones (totes amb discapacitat) que avui dia treballen gestionant la cita prèvia de l'Hospital Mútua Terrassa.

"En aquest moment som seixanta-quatre professionals que fem molt bona feina. Cal donar valor a la qualitat de la feina que fan, tal com demostren les nostres enquestes de satisfacció. Estem molt orgullosos d'aquest projecte. No hi havia centres especials de treball amb aquestes característiques en tota la comarca", ha pronunciat Jordi Parera, president de MútuaTerrassa.

Per part seva, el president de la Fundació Integralia DKV, Josep Santacreu, ha declarat que "el model de la Fundació Integralia DKV és un model que es pot replicar. Des de la fundació, sempre vam creure que podíem ajudar altres entitats a posar-ho en marxa. La Fundació Integralia Vallès és un exemple excel·lent de partenariat, que és la millor manera d'afrontar els reptes del món: amb el treball en xarxa de les empreses privades conjuntament amb les entitats socials".

El nou centre compta amb més espai i noves sales de reunió i formació. A més, també dona a conèixer l'espai expositiu "Red Arte Singular", que forma part de les noves dependències i que s'han visitat en el transcurs de la inauguració. El projecte "Arte Singular", que promou la Fundació Josep Santacreu, té com a objectiu oferir als beneficiaris de les entitats l'accés a espais específics de creació artística perquè puguin expressar en plenitud els seus talents.

Ángeles Torras, directora dels Serveis Territorials de Cultura a Barcelona del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, ha destacat el compromís de Mútua Terrassa i la Fundació Santacreu amb l'art amb l'exposició "Arte Singular", que es tracta d'"una de les exposicions més atrevides i singulars d'art contemporani dels últims temps. L'art no fa distinció entre capacitats diferents. Aquesta exposició ens apropa a les diverses realitats que ens envolten cada dia. Ens dona perspectiva".

La Fundació Integralia Vallès va néixer el 2015 com a fruit de l'aliança entre la Fundació Integralia DKV i Mútua Terrassa, amb l'objectiu d'impulsar la integració laboral de persones amb discapacitat a l'àrea del Vallès. La gestió de les trucades telefòniques de les cites prèvies en l'àmbit assistencial de Mútua Terrassa, com alguns dels Centres d'Atenció Primària, les Consultes Externes i Àptima Centre Clínic, permet a les persones amb discapacitat formar-se i adquirir experiència per preparar-se i fer el salt cap a un entorn laboral normalitzat.

Integralia Vallès