DKV i Ajuda en Acció renoven el seu acord per fomentar hàbits alimentaris i de vida saludable entre la infància i les famílies més vulnerables

Més de 50 persones han participat en el taller Cocina de tradiciones saludables que han organitzat ambdues entitats a Cornellà de Llobregat amb l'objectiu d'afavorir la inclusió i la integració de les famílies que viuen a la comunitat.

La proposta dona continuïtat a un projecte dirigit a nenes, nens, joves i les seves famílies en situació de vulnerabilitat dels centres escolars on treballa Ajuda en Acció.

Després de l'èxit de les passades edicions, aquest curs escolar 2019/2020 es duran a terme 33 tallers en diversos centres educatius de Cornellà de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet i, com a novetat, aquest any, també a Madrid.

Cornellà de Llobregat. Ajuda en Acció i Institut DKV de la Vida Saludable van presentar ahir amb gran èxit de participació el taller demostratiu Cocina de tradiciones saludables en el marc de l'acord que ambdues entitats han renovat per quart any consecutiu. L'objectiu d'aquesta iniciativa és fomentar els hàbits de vida saludables entre la població més vulnerable i està dirigida a totes les persones interessades a saber com gestionar l'alimentació familiar i com mantenir un estil de vida actiu.

La demostració culinària va partir de receptes tradicionals i fàcils d'elaborar i es va desenvolupar amb l'objectiu d'afavorir la inclusió i integració de les famílies que viuen a la comunitat.

El Institut DKV de la Vida Saludable i Ajuda en Acció uneixen les seves forces per millorar els hàbits alimentaris i promoure hàbits de vida saludable en la infància i les famílies en situació de vulnerabilitat incidint en la prevenció de l'obesitat infantil. Aquesta iniciativa es desenvolupa en l'àmbit del programa Aquí també d'intervenció amb infància, adolescència i famílies en situació de vulnerabilitat a Espanya.

Aquest projecte, que implica nens, nenes i joves, així com les seves famílies i professorat, promou l'organització de tallers en què s'aprèn i experimenta de forma lúdica i participativa sobre alimentació i la cuina saludable, així com sobre bons hàbits alimentaris i activitat física.

Després de l'èxit de les passades edicions, aquest curs escolar 2019/2020 es duran a terme 33 nous tallers en diversos centres educatius de les poblacions barcelonines de Cornellà de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet i, com a novetat, aquest any, també a Madrid. Es preveu que els tallers arribin a més de 700 persones, i els impartiran la Fundació Alícia a Catalunya i Educachef a Madrid.

Segons l'OMS, Espanya és un dels 6 països de la Unió Europea amb un índex més elevat d'obesitat infantil, el 40% dels nens i nenes espanyols té sobrepès i 1 de cada cinc nens i nenes té obesitat. Aquest problema de salut pública afecta tota la societat en el seu conjunt, i provoca greus malalties i molts problemes psicosocials i fracassos educatius. Aquests problemes alimentaris afecten de manera més directa les famílies que es troben en risc de pobresa i d'exclusió social.

En declaracions del director de Comunicació i Negoci Responsable de DKV Miguel García Lamigueiro, la col·laboració amb Ajuda en Acció és un exemple de les iniciatives que DKV duu a terme per provocar canvis d'hàbits i d'estil de vida en nens i adolescents relacionats amb l'alimentació i l'activitat física, en el marc del seu compromís per prevenir i reduir el sobreprès i l'obesitat infantil.

Marta Marañón, directora de Relacions Institucionals de la Fundació Ajuda en Acció, valora molt positivament l'acord amb DKV: “Per a Ajuda en Acció, la col·laboració amb DKV és molt significativa perquè ens permet donar sostenibilitat a les nostres iniciatives per combatre l'obesitat infantil i promoure hàbits de vida saludable no només en nens i nenes que estan en risc d'exclusió social sinó també en les seves famílies”.

Sobre Ajuda en Acció

Ajuda en Acció treballa des de fa 38 anys per erradicar la pobresa i les desigualtats i contribueix a millorar la protecció, alimentació i educació de gairebé un milió i mig de nens i nenes i les seves famílies. Avui dia, actua en 18 països d'Amèrica Llatina, Àfrica i Àsia i, des de fa 5 anys, a Espanya i Portugal. Al nostre país, l'ONG dona suport a i atén les necessitats de prop de 12.000 nens i nenes en 91 centres educatius de 12 comunitats autònomes. Treballa a través del programa Aquí també, que inclou beques de menjador, llibres i material escolar; projectes d'innovació educativa en àrees com la tecnologia o la música; i formació a famílies per fomentar-ne la ocupabilitat.

DKV entén que les empreses han d'anar més enllà dels beneficis econòmics i que han d'assumir la seva responsabilitat ètica, social i mediambiental amb la societat, a través d'accions dirigides als seus grups d'interès. Com a companyia asseguradora, DKV s'esforça per crear un món més saludable en els àmbits de la salut i el medi ambient, l'obesitat infantil, la inserció laboral de persones amb discapacitat i l'envelliment actiu.

A Espanya, DKV està implantada a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares) i consultoris, on treballen gairebé dos mil empleats, que donen servei a més de dos milions de clients.

Tallers Ajuda en Acció