L'artista Miguel Sbastida guanya la primera convocatòria de residència de producció artística de Matadero Madrid i DKV

La convocatòria va rebre 32 projectes d'artistes visuals espanyols i està alineada amb els objectius de sostenibilitat i medi ambient de l'asseguradora.

Aquesta primera edició compta amb la col·laboració del Centro de Residencias Artísticas i l'Instituto Mutante de Narrativas Ambientales.

Neix la primera convocatòria de residència de producció artística de DKV Seguros i la prestigiosa institució Matadero Madrid amb la intenció de donar suport a artistes visuals espanyols que desenvolupin obres que relacionin la salut humana i la del planeta, objectius de sostenibilitat i medi ambient de l'asseguradora.

La convocatòria va rebre 32 projectes, dels quals Miguel Sbastida ha estat nomenat artista guanyador per la seva proposta “Ecosistemas de postnaturaleza”.

Beca Matadero

Aquesta planteja una metodologia crítica, transdiciplinària i innovadora mitjançant la qual cerca contribuir, d'una banda, als discursos al voltant de la dissolució del binomi naturalesa/cultura i l'aparició de nous mutualismes entre art, ciència i biosfera; i d'altra banda, de contribuir activament a la restauració del fons coral oceànic i la seva biodiversitat a través del desenvolupament i exposició de la pròpia obra. Aquest projecte dialoga amb els interessos i les preocupacions de l'IMNA, així com amb el compromís de DKV amb el medi ambient.

La residència que farà Miguel Sbastida consistirà en una estada de tres mesos (de l'1 d'octubre al 30 de desembre de 2021) al centre de residències artístiques de Matadero Madrid, en què es facilitarà l'accés als espais de treball, tots els recursos disponibles i una dotació d'ajuda econòmica per desenvolupar una obra relacionada amb salut humana i del medi ambient. A més, la presentació d'aquesta obra tindrà lloc el febrer de 2022, coincidint amb la fira Arco Madrid.

El jurat de la convocatòria es va constituir el mes de juliol i va comptar amb la participació de:

- Bárbara Rodríguez Muñoz, comissària del Wellcome Collection, i recentment nomenada directora d'exposicions del Centro Botín, com a professional externa a les institucions convocants.

- Juan Bautista Peiró López, assessor de la col·lecció DKV.

- Alicia Ventura Bordes, comissària i assessora de DKV Arteria.

- Rosa Ferré, directora artística de Matadero Madrid i co-comissària de l'IMNA (Instituto Mutante de Narrativas Ambientales).

- Ane Rodríguez Armendariz, responsable del centre de residències artístiques. També hi va participar Montserrat Rivero Cano, com a tècnica jurídica de Matadero Madrid, designada com a secretària amb veu però sense vot.

BIOGRAFIA DE MIGUEL SBASTIDA

Miguel Sbastida (Madrid, 1989) és un artista transdiciplinari que treballa en els àmbits de l'escultura, la videoinstal·lació i la performance situada. En la seva obra investiga les cosmologies de l'ecologia cultural, els processos del declivi mediambiental i les geopoètiques de processos matèrics a través de perspectives científiques, ecocrítiques, filosòfiques i postcolonials. Durant els últims deu anys, la seva obra ha estat exposada internacionalment en galeries, fires i institucions; incloent-hi el Zhou B Art Center, Arco Madrid, Korea Foundation Gallery Seoul, Expo Chicago, CDAN, Museu Centre del Carme, Laboral Gijón, Boghossian Foundation, Es Baluard, Sullivan Galleries o el Netherlands Institute for Media Art; entre d'altres. Part de la seva obra es troba als fons de col·lecció de l'Asia Culture Center of Gwangju, Yale University Haas Collection, Fundación BilbaoArte o Oneminutes Foundation Netherlands, entre d'altres. La seva obra està representada per la galeria LMNO de Brussel·les.

Aquesta convocatòria s'integra dins DKV ARTERIA, a través del qual DKV Seguros promou diferents accions dirigides a fomentar la creació artística, com una via de comunicació i expressió, motor de salut i forma de potenciar el desenvolupament personal.

Des del programa s'aposta fermament per l'ajuda als artistes del nostre país. En aquest sentit, aquest any s'ha celebrat, entre d'altres, la presentació de l'exposició “Una historia de arte reciente. 1960-2020” de la mà de la Fundació Juan March, la Beca DKV Seguros – Álvarez Margaride i la presentació de “Paisajes de resistencia” d'Ángel Marcos.

També es fan premis d'adquisició en els esdeveniments d'obertura de galeries i es lliura el premi DKV a l'artista emergent per la millor exposició en galeria en els Premis GAC.

DKV considera que les empreses tenen una responsabilitat davant dels ciutadans i aposta per ser un negoci responsable: l'entitat asseguradora defensa que la necessitat d'obtenir beneficis econòmics a través de bons productes i un bon servei és compatible amb la cerca del benefici social i mediambiental.

A Espanya, DKV està implantat en tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://dkv.es/particulares) i consultoris, on treballen gairebé dos mil empleats, que donen servei a més de dos milions de clients.

Per a més informació www.dkvsalud.com

Beca Matadero