Integralia presenta el HUB de Diversitat Digital i reconeix persones i entitats compromeses amb la inclusió

Aquest hub ofereix itineraris formatius i laborals enfocats a la digitalització que permeten a les persones amb discapacitat adquirir competències digitals

La Fundació Integralia DKV ha reconegut persones i entitats compromeses amb la inclusió: Cluster TIC, la COCEMFE i Guillermo Castañón Fernández.

La Fundació Integralia DKV ha presentat el hub de diversitat digital i ha reconegut persones i institucions compromeses amb la inclusió a Astúries.

La Fundació Integralia DKV, en aliança amb altres organitzacions i entitats, ha implantat a Astúries un hub de diversitat digital per a persones amb discapacitat que ofereix itineraris formatius i laborals enfocats a la digitalització i adreçat a persones amb discapacitat que vulguin millorar la seva ocupabilitat a través de l'adquisició de competències digitals.

La presentació d'aquest hub ha comptat amb la presència de l'alcaldessa de Gijón, el president del Grup DKV Seguros i del Consell Assessor Fundació Integralia, la directora general de la Fundació Integralia DKV i els portaveus dels grups municipals de l'Ajuntament de Gijón.

L'alcaldessa de Gijón, l'excma. Sra. Ana González, ha destacat que “el que fa la Fundació Integralia és SUMAR, i la suma sempre és més. Vull agrair a la Fundació l'oportunitat que ens ha donat a l'Ajuntament de Gijón per participar en aquesta iniciativa que ens connecta amb diferents agents i actors en un objectiu comú que és la plena equitat per a les persones amb discapacitat a través de la inserció en el mercat laboral”.

El president del Grup DKV Seguros, el Sr. Javier Vega de Seoane, ha remarcat que “els objectius de negoci de les empreses han de compassar-se amb la resposta als reptes socials, i la iniciativa d'aquest hub respon totalment a aquesta necessitat a la vegada que es proposa amb ambició generar treball i que d'aquí a uns anys totes les persones amb discapacitat a Astúries hagin tingut oportunitats de formació i treball davant el canvi tecnològic”.

La directora general de la Fundació Integralia DKV, la Sra. Cristina González, ha explicat que “un dels reptes de la Fundació és que les persones amb discapacitat no es quedin fora del mercat laboral en la revolució digital que afecta totes les empreses, de la mateixa manera que va passar amb la revolució en el sector serveis; per això, impulsem el hub de diversitat digital”.

Després d'aquest acte, que ha tingut lloc a l'Ajuntament de Gijón, els assistents s'han adreçat al Club de las Regatas per assistir a l'esdeveniment de reconeixements a persones i institucions compromeses amb la inclusió. S'ha reconegut:

• CLUSTER TIC, per ser “empresa o entitat TIC compromesa amb la diversitat digital”. El lliurament l'ha fet el Sr. José María Burunat Tafalla, director DKV Seguros a Astúries.
  • COCEMFE, per ser “entitat social orientada al treball TIC”. Ha lliurat el reconeixement la Sra. Cristina González, directora de la Fundació Integralia DKV.
  • Guillermo Castañón Fernández ha estat reconegut per ser una “persona amb discapacitat orientada al treball TIC”. Li ha lliurat el reconeixement el Sr. Miguel Angel Aguarón, director de la Territorial Nord-oest de DKV Seguros.

Amb el hub de diversitat digital, la Fundació Integralia DKV arriba a Astúries per primera vegada. El projecte es fa sota un model d'aliança amb altres entitats i organitzacions, un model pel qual Integralia sempre aposta i que ha demostrat multiplicar l'impacte en comptar amb el suport de tercers; a més, està alineat amb l'ODS 17 “Aliances per aconseguir els objectius”.

El programa formatiu dut a terme per la Fundació Integralia DKV té un alt índex d'ocupabilitat, en estar relacionat amb les noves professions digitals del mercat laboral. S'han previst programes formatius en SEO, continguts per a xarxes socials, atenció al client, ciberseguretat i demostrador tecnològic. La voluntat és aconseguir que aquesta iniciativa de formació i acompanyament a la inserció laboral sigui sostenible en el temps. Per fer-ho, és clau, a més de les institucions ja esmentades, el suport de FADE, Fundació Liberbank, el Centro Cultural de la Laboral, l'Ajuntament de Gijón i Inserta.

L'objectiu d'aquests programes formatius és que s'ajustin a les necessitats del mercat laboral, que es detectaran gràcies al suport del Cluster TIC Asturias i les seves més de 70 empreses tecnològiques associades. Des del setembre de l'any passat fins al març d'aquest any han participat en els programes formatius del hub més de 60 persones amb discapacitat d'Astúries, i fins a final del 2021 es preveu que hi participin 60 més.

El projecte, que va començar el 2020, segueix aquest any -i l'objectiu és que sigui sostenible en el temps- i té diversos aliats provinents de l'Administració pública, entitats del tercer sector i sector empresarial. Entre aquests socis hi ha COCEMFE Astúries, Cluster TIC Asturias, Universitat d'Oviedo, Inserta, la Cámara de Comercio de Gijón, l'Ajuntament de Gijón, Fundació Liberbank, la Federación de Empresarios de Gijón i el Centro Cultural de la Laboral.

Sobre Integralia

La Fundació Integralia DKV va néixer com una iniciativa d'emprenedoria social dels directius de DKV Seguros. La seva missió és la inserció soci laboral de persones amb discapacitat. Va néixer l'any 2000 amb només 9 empleats i avui ja té vuit centres repartits per Espanya i 519 empleats.

Fins ara, més de 4.500 persones amb discapacitat física, orgànica i sensorial i persones amb problemes de salut mental s'han beneficiat de la Fundació, ja rebent una formació, bé sent contractats en els seus centres especials de treball o en empreses i institucions.

Sobre DKV

A Espanya, DKV està implantada a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://cat.dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares) i consultoris, on treballen gairebé 2.000 empleats que donen servei a prop de dos milions de clients.

Integralia