Els infants espanyols prefereixen entretenir-se amb joguines, amics i familiars abans que jugar amb el telèfon mòbil o les videoconsoles, o veure la televisió

No obstant això, el 45% dels infants actua de forma sedentària entre una i dues hores al dia

Els regals tecnològics són les estrelles de l'últim Nadal. Ordinadors, consoles, mòbils o tauletes es demanen cada cop més i estan substituint progressivament les joguines analògiques d'antany per establir-se en el top vendes.

Malgrat això, el I Estudi de salut i benestar en la infància, que han elaborat DKV i l'Hospital Sant Joan de Déu, constata que els infants espanyols prefereixen jugar amb joguines (74%), amb els seus amics (72%), o amb els pares i mares (62%), abans que interactuar amb el telèfon mòbil (25%), jugar amb videoconsoles (24%) o mirar la televisió (58%).

A més, l'estudi de DKV, basat en entrevistes a més de 2.000 pares i mares amb fills fins als 10 anys, confirma que el 45% dels nens actua de forma sedentària entre una i dues hores diàries, ja sigui asseguts o estirats veient la televisió, navegant o jugant amb la tauleta tàctil, mentre que el 39% són sedentaris menys d'una hora al dia i, el 5%, en absolut.

Per tant, encara que l'11% de passen entre 2 i 3 hores exposats a les pantalles, data que supera les recomanacions del Ministeri de Sanitat sobre temps d'inactivitat, la majoria segueixen els límits establerts de menys de 2 hores al dia d'ús de pantalles. Unes dades positives que es complementen amb el 72% dels pares que consideren que el nivell d'activitat física del seu fill és bo.

En aquest sentit, el Dr. Rafael Casas, psiquiatre expert en obesitat infantil, recorda que l'ús excessiu dels dispositius digitals pot afavorir l'aïllament dels infants, dificultar la comunicació amb la família i els amics i promoure el sedentarisme, cosa que, al seu torn, pot incidir en molts altres aspectes destacats del correcte desenvolupament de l'infant, com la socialització o la probabilitat de presentar obesitat a mitjà termini.

Per tant, és fonamental que els pares controlin l'ús d'aparells tecnològics com a opció d'entreteniment, a més d'estimular jocs en grup, amb amics i amb la família.

DKV entén que les empreses han d'anar més enllà dels beneficis econòmics i assumir la seva responsabilitat ètica, social i mediambiental amb la societat a través d'accions adreçades als seus grups d'interès. Com a companyia asseguradora, DKV s'esforça per crear un món més saludable en els àmbits de la salut i el medi ambient, l'obesitat infantil, la inserció laboral de persones amb discapacitat i l'envelliment actiu.