DKV augmenta la facturació en assegurança de salut un 6% i supera una altra vegada el creixement del mercat

El ram de l'assistència sanitària assoleix els 526 milions d'euros i representa el 83% de les primes

DKV ha augmentat el 2016 la facturació en el ram d'assistència sanitària, que representa un 83% del total de les primes, un 6%, i s'ha arribat als 526 milions d'euros (495 milions d'euros el 2015). D'aquesta manera, torna a superar la mitjana del creixement del mercat que, segons dades estimades d'ICEA, se situa en 4’7% el 2016.

El volum total de facturació del Grup DKV va arribar als 745 milions d'euros (710 milions d'euros el 2015), fet que suposa un creixement del 5% respecte a l'any anterior. Sense tenir en compte l'activitat de Marina Salud, els ingressos per primes assoleixen els 634 milions d'euros, amb un creixement del 5% respecte de l'any 2015 (604 milions d'euros).

El ram de decessos ha crescut un 4%, fins als 51 milions. Mentre que els rams de subsidi, llar, accidents i vida continuen amb la tendència de decreixement.

El resultat net atribuït al Grup DKV ha estat de 34,3 milions d'euros, un 28% superior al de l'any anterior (26,7 milions d'euros).

Les inversions del Grup al tancament de l'exercici pujaven a 569 milions d'euros a valor de mercat, distribuïdes entre renda fixa (74%), tresoreria (incloent-hi repos) (10%), immobles (11%) i fons d'inversió (3%). Les plusvàlues latents d'aquestes inversions assolien els 55 milions d'euros, 4 milions menys que l'any anterior.

El 2016 es van pagar 26,7 milions d'euros en comissions a mediadors i 401,5 milions a proveïdors sanitaris en concepte de consultes d'atenció primària (1.108.991), ingressos hospitalaris (50.435), proves diagnòstiques (2.679.272) i consultes d'atenció especialitzada (2.968.166).

El nombre de pòlisses noves venudes el 2016 és 125.751.

Aposta per la digitalització: Mi salud al día

DKV treballa en la definició de nous models de negoci enfocats a satisfer les noves necessitats dels clients, alineats amb les capacitats dels socis medicoassistencials i els interessos dels distribuïdors.

L'objectiu a mitjà-llarg termini és aconseguir la digitalització de tots els processos. Fa temps que se'n van posar en marxa alguns, com el fet que els clients i els proveïdors sanitaris puguin fer les seves gestions en línia. Tanmateix, les iniciatives que transformaran la forma de relació amb el client/pacient i la manera com aquest es relaciona amb els seus metges i centres, com gestiona els seus estils de vida de forma integrada o com accedeix a nous serveis de salut i benestar encara s'estan desenvolupant.

El Centre Autoritzador Propi és una eina que permet que els professionals sanitaris de quadre mèdic (no hospitals) puguin transmetre via internet l'activitat que fan i millorar els sistemes de control.

També s'ha posat en marxa un projecte per digitalitzar el procés de contractació extrem a extrem, inclosa la valoració del risc, de tots els productes i modalitats de salut individual i de decessos.

DKV Directo és la solució per oferir una resposta global a internet als canals de distribució comercial. Avui dia, la companyia tramita el 81,06% de les sol·licituds d'emissió de pòlisses per aquesta plataforma.

DKV també treballa per establir relacions de col·laboració duradores amb l'ecosistema d'innovació: Mediatic, Barcelona Tech City, Barcelona Activa, Zaragoza Activa, ESADE Creápolis i d'altres.

La companyia va presentar Mi salud al día, la primera plataforma que integra tant funcionalitats d'autoatenció de salut i hàbits saludables com eines de telemedicina, així com l'historial clínic i assistencial de l'usuari.

Mi Salud al Día disposa, inicialment, de quatre solucions diferenciades, que són Digital Doctor, Quiero cuidarme, la Carpeta de salut i El meu diari de salut.

Digital Doctor és una aplicació de revisió de símptomes que permet la comunicació amb metges per resoldre dubtes a través de xat, videoconsulta o telèfon. Així mateix, en cas que calgui acudir a la consulta, permet adjuntar qualsevol tipus de document que aporti valor.

Per part seva, Quiero cuidarme és una aplicació per fomentar l'autoatenció. Totes les dades que l'usuari aporta a l'aplicació sobre els seus hàbits i el seu estat de salut, ja sigui de forma manual o des de dispositius, s'analitza i dóna lloc a un índex de vida saludable. Els avantatges principals d'aquesta app són que permet monitorar l'activitat i és compatible amb altres dispositius i app del mercat. A més, ofereix una novetat clau: el món de l'atenció sanitària i el del "wellness" o benestar integral s'uneixen.

La carpeta de salut és el gestor documental de Mi salud al día. Allà els usuaris poden arxivar i gestionar els seus documents mèdics i compartir-los amb Digital Doctor. A la carpeta també s'hi registren els informes resultants de les consultes a Digital Doctor.

Finalment, El meu diari de salut actua com a quadre de comandament personalitzable per a cada usuari, amb el resum de tota l'activitat destacada de la plataforma.
La presentació de l'aposta digital de la companyia va estar emmarcada a Health4Good, un esdeveniment que va reunir experts en digitalització, salut i tecnologia. D'altra banda, la jornada va acollir la fase final del concurs d'idees creat per promoure el talent i la innovació al voltant de la salut.

EFQM 500+

El Grup DKV ha renovat el segell EFQM 500+ que n'acredita l'excel·lència en gestió empresarial, després d'obtenir aquesta distinció per primera vegada el 2014. En aquesta ocasió, la puntuació dels avaluadors situa DKV a la franja dels 600 - 650 punts, notablement per sobre de la valoració de 500 - 550 punts aconseguida el 2014, i converteix la companyia en una de les poques empreses a Espanya que aconsegueixen aquesta puntuació.

Espais DKV de Salut i noves sucursals

DKV ha estat el primer grup sociosanitari a aconseguir la doble certificació ISO 9001 i UNE 179001 en els seus Espais de Salut. Aquests dos segells suposen una garantia de gestió de qualitat, tant genèrica com específica, per a centres de salut dental.

El 2016 es va inaugurar la nova sucursal d'Ourense.

Nous productes i serveis

DKV Seguros ha presentat DKV MundiCare®, una assegurança que garanteix protecció financera, acompanyament i l'orientació necessària per rebre el millor tractament disponible al món davant d'una malaltia greu sobrevinguda.

ERGO Assegurances ha posat en funcionament el Servei d'Atenció al Dol en línia, amb el qual la companyia respon des de la seva pàgina web http://ergoseguros.com, totes aquelles preguntes o qüestions relacionades amb el procés de dol de forma anònima i gratuïta, sense necessitat de ser client.

ERGO també ha llançat aquest any EcoHogar, la primera assegurança de la llar totalment ecològica que, a més de cuidar la casa, també contribueix a cuidar els seus habitants i l'entorn a través de serveis ecològics i de prevenció.

Irse de Madre

Irse de Madre és una iniciativa basada en el llançament del web sèrie “Irse de MAdre” que mostra com és la vida quotidiana en diversos tipus de famílies. Per fer-ho, l'actriu i humorista Sara Escudero es va integrar en famílies reals per mostrar en clau d'humor els reptes i les situacions que es viuen a les llars amb nens.

Els capítols de la sèrie s'han anat publicant a l'antiga web http://irsedemadre.com, a la qual hi havia contingut addicional distribuït en seccions com “Irse de bloggers” o “Madres Ilustradas”, on Monstruo Espagueti publica il·lustracions sobre la maternitat, la família i la conciliació.

Institut DKV de la Vida Saludable

Una de les principals eines de l'Institut DKV de la Vida Saludable amb què compta l'Institut és l'Estudi d'hàbits de vida saludable i benestar en les dones, la tercera edició de la qual s'ha publicat el 2016.

Així mateix, l'Institut DKV de la Vida Saludable també ha publicat aquest any la sisena edició de l'Observatori de Salut i Medi Ambient DKV ECODES, en col·laboració amb la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial, amb el títol “Canvi climàtic i salut: actuant davant del canvi climàtic per millorar la salut de les persones i del planeta”.

D'altra banda, l'Institut DKV de la Vida Saludable ha emparat el projecte #DKVapptívate, per prevenir i combatre l'obesitat infantil a Espanya.

Relació amb grups d'interès

DKV Seguros millora una posició respecte de l'any passat, i passa de la quarta a la tercera posició en la classificació d'empreses més ben valorades on es pot treballar, del rànquing dels Best Workplaces Espanya 2016, dins la categoria d'organitzacions d'entre 500 i 1.000 empleats, que fa anualment Great Place to Work®®. És el novè any consecutiu que la companyia apareix en el rànquing de BPTW.

Des de 2010, any en què la companyia va començar a mesurar la seva reputació partint de la metodologia RepTrak®, DKV ha estat l'asseguradora més ben valorada pels seus clients, davant la valoració que els clients d'Adeslas, Sanitas, Asisa i Mapfre fan de les seves pròpies asseguradores. En l'últim estudi, dut a terme el 2016, la tendència es consolida i el Grup DKV registra una millora de quatre punts respecte a l'any anterior (83,7% el 2016 davant del 79,7% el 2015).

Empresa responsable

Després de l'èxit de les tres primeres edicions dels guardons, atorgats a Zaragoza, Madrid i Barcelona, DKV Seguros celebrarà el 2017, a Zaragoza, el IV Premi DKV Medicina i Solidaritat. Els premis mantenen les tres categories d'edicions anteriors i, com a novetat, inclouen una nova categoria que reconeixerà a la millor iniciativa solidària en salut digital.

DKV Seguros ha lliurat ajudes per un valor de 100.000 euros a nou entitats en el marc de la XI Convocatòria Pública d'Ajuda a Projectes Socials i Mediambientals. Aquestes ajudes beneficiaran directament més de 2.700 persones.

Premis i reconeixements 2016

Medi ambient: Premi Medi Ambient d'Aragó 2016, concedit pel Govern d'Aragó.

Comunicació: Premi Corresponsables a la comunicació responsable en premsa escrita. Fundació Corresponsables.

Fundació Integralia: Premi RSC de l'Associació de Contact Center del Perú, atorgat a la Fundació DKV Integralia i Konecta, a la categoria de millor contribució en la responsabilitat social, Associació de Contact Centers del Perú (APECCO).

Altres categories:
- Premi Millors Idees de la Sanitat 2016 al programa DKVapptívate, en la categoria de mecenatge i solidaritat. Diario Médico.
-Premi Empresa Saludable en la categoria de gran empresa. Observatorio RRHH i Psya Asistencia.
-Premi Estrella d'ADECOSE per la tasca en mediació, en la categoria bronze. ADECOSE (Associació Espanyola de Corredories d'Assegurances).

Art:
-El Programa Fresh Art de DKV, guanyador de la primera edició del premi Impulsando el Arte de JustMad. Fira d'art emergent JustMAD.
- Premi Capital ARTE al Mecenatge per la implantació del programa Arteria als hospitals. Grup Gestiona, editor de la revista Capital Arte.

Premis conseller delegat:
-Premi Emprenedor Social d'EY 2016.
-Creu de Sant Jordi 2016. Generalitat de Catalunya.

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels principals grups asseguradors a Alemanya i Europa. ERGO, present en més de 30 països, concentra la seva activitat a Europa i a l'Àsia, oferint un complet espectre d'assegurances, provisió i serveis. Prop de 43.000 persones treballen per al grup, entre empleats i agents comercials. ERGO pertany a Munich Re, un dels líders mundials en assegurances i reassegurances.

A Espanya, el Grup DKV està implantat a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.